ענקית הנדל"ן הסינית Greenland, נכנסה לשוק האירופי לאחר שפתחה יחד עם רשת המלונות הספרדית Melia את בית המלון הראשון שלה ביבשת: "הקוביה" בעיר פרנקפורט אםמיין. הנכס הינו מיתוג מחדש של מה שהיה בעבר מלון טריפ, ומהווה את תחילתה של התרחבות קבוצת Greenland אל תוך גרמניה ואירופה. לא נמסרו פרטים אודות ההשקעה.

בהצהרה של חברת Melia נאמר, "כמטרופולין עסקי בעל קשרי טיסה מעולים לבייג'ינג, פרנקפורט מהווה מיקום אידיאלי להשקתו של מותג המלונאות הראשון של הסינים באירופה," כך נמסר בפורטל הגרמני אימוביליין צייטונג המתמחה בתחום. במהלך הסתיו, Melia הכריזה על שיתוף פעולה עם Greenland, חברת הנדל"ן הגדולה בסין ואחת מיזמיות בניית המלונות הגדולות ביותר שלה. לדברי סמנכ"ל החברה לואיס דל אולמו, צוות Melia/Greenland תר אחר מקומות נוספים באירופה. ברשימת האתרים המעניינים נמצאות ברלין, מינכן, פריז, ברצלונה, רומא, לונדון ומילאנו.

Greenland, אשר נוסדה ב-1992, הינה חברת הנדל"ן המובילה בסין. החברה נמצאת בבעלות ממשלתית. היא דורגה במקום ה-483 ברשימת פורצ'ן 500 העולמית לשנת 2012, ובבעלותה מיזמי בנייה ב-65 ערים ב-24 מחוזות בסין. יעדה המוצהר של הקבוצה הינו תוכנית פיתוח בת חמש שנים אשר מטרתה כניסה לרשימת פורצ'ן 200 בשנת 2015, עם הכנסות של יותר מ-500 מיליארד רנמינבי (62 מיליארד אירו).

המיזם המשותף עם Melia באירופה, אשר יכלול אופציות של בנייה חדשה ומיתוג מחדש, רואה לנגד עיניו את צרכיהם של אורחים סיניים: המלון בפרנקפורט שופץ בהתאם בתוך ארבעה חודשים. הדבר כולל צוות דובר מנדרינית, שלטי מידע בשפה הסינית והרחבת התפריט המוצע כך שיכלול גם מזון מהמטבח הסיני. אטריות, למשל, מהוות מרכיב עיקרי בארוחת הבוקר הסינית, והמטבחים זקוקים לשיפוצים על מנת להתאים את עצמם לבישול סיני מסורתי בסירי ווק. Melia מימנה את השיפוץ בפרנקפורט, והקבוצה הספרדית תמשיך לשווק את הנכסים ותסייע לGreenland בשיווק וניהול באירופה. "אנו נסייע לGreenland לצמוח באירופה, וGreenland תסייע לנו כשותפה לפיתוח בסין", אמר דל אולמו בדיווק שפורסם עלידי הפורטל Hotel News. מלונות של Melia עתידות להיפתח בערים הסיניות ג'ינג'אן (באוקטובר 2013) וטיאנג'ין (בתחילת 2014).

מנכ"ל Melia גבריאל אסקארר אמר כי "תחת מודל התיירות בעולם החדש, סין תהפוך בקרוב להיות השוק הגדול ביותר לתיירות – הן הנכנסת והן היוצאת." דל אולמו אמר כי טרם ידוע כמה מלונות תפתח Greenland באירופה, אך ציין כי החברה הסינית מעוניינת בערים עם טיסות ישירות לסין. כמו כן, היעדים העיקריים עבור נוסעים עסקיים ותיירים מסין הינם גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה. Melia מתכננת להשיק בסין את המותג Innside, ולאחר מכן גם את נכסי הנופש היוקרתיים Paradisus. Melia פתחה את המלון הראשון שלה במדינה, ה"גראן Melia" בשנחאי, לפני שלוש שנים. בנייתם של "גראן Melia" בשיאן ו"Melia" בצ'ונגצ'ינג עתידים להסתיים בקרוב.

מעודכן לתאריך: מאי 23, 2013