מי שהסתובב ברחובותיה של שכונת נויקלן הברלינאית לפני עשר שנים ושב אליה רק עכשיו לא יאמין שמדובר באותו מקום. משכונת מהגרים ענייה, צפופה, אפרורית ומוזנחת שאיש לא באמת רוצה לגור בה, האחות הקטנה והמכוערת של קרויצברג השכנה, הפכה נויקלן לאחת השכונות האופנתיות, שוקקות החיים והמבוקשות ביותר בעיר– וליעד המועדף של צעירים רבים ושל יזמי נדל"ן ומשקיעים פרטיים המחפשים השקעה בברלין.

חנויות של בגדי מעצבים, סופרמרקטים אורגניים ומסעדות מצוינות החליפו את המאפיות הטורקיות ודוכני השווארמה שניתן היה למצוא בעבר בכל פינה בשכונה. לאורך תעלת הסירות המקסימה שחוצה את נויקלן – הלנדווהרקנאל, נפתחו אינספור בתי קפה טרנדיים וברים מתוחכמים.

שדה התעופה הישן טמפלהוף, שמירר בעבר את חייהם של תושבי חלקה המערבי של השכונה במשך שנים ארוכות, נסגר והפך לפארק ענק והומה במשך כל ימות השבוע. בפארק זה, כמו גם בפארק האזנהיידה הסמוך, ניתן למצוא ספורטאים, רוכבי אופניים ומשפחות צעירות המציפים את הפארקים ואת פינות הירק הסמוכות למים.

אמהות עם עגלות ילדים יוקרתיות מתרוצצות בין גני המשחקים השכונתיים השונים. סטודנטים מכל העולם, ממלאים את בתי הקפה. זה לצד זה ניתן עתה למצוא בנויקלן את החומוס והמסבחה הכי טובים בעיר יחד עם גלריות אמנות נחשבות. נוסף על כך, ניתן לראות בשנים האחרונות צמיחה של חברות סטארט-אפ רבות בשכונה.

התחבורה הציבורית מצוינת ונגישה, עם קווים מרכזיים של רכבת תחתית ורכבת קלה שעוצרים לאורך השכונה. בנויקלן קיים מגוון רחב ועשיר של גני ילדים ובתי ספר לנוחות התושבים. מרכזי קניות גדולים פזורים באופן אסטרטגי ברחביה, בהם מרכז הקניות הגדול ביותר בברלין, גרופיוס פסאז'ן

תעלה בגרמניה

תעלה בגרמניה

נויקלן ,בדומה לשכונות אחרות בברלין שקדמו לה, עברה בשנים האחרונות תהליך ג'נטריפיקציה מואץ. תהליך בו אוכלוסייה חזקה ואמידה, החלה לנוע לשכונה המתפתחת ולעצב אותה מחדש. האופי המתחדש שלה החל למשוך אליה צעירים יצירתיים רבים ומשפחות מבוססות, בהתאם לכך מחירי הדיור עלו באופן משמעותי והם אף ימשיכו לעלות.

בנויקלן יש היום את כל מה שמעמד הביניים הברלינאי מחפש:

  • דירות מרווחות עם תקרות גבוהות ורצפות עץ בבנייני אלטבאו קלאסיים מתחילת המאה.
  • מקומות חנייה רבים, מסלולי אופניים נוחים ותחבורה ציבורית מעולה.
  • מערכת חינוך ציבורית מצוינת ומולטי-תרבותית.
  • גני משחקים, פארקים ושטחים ציבוריים מושקעים ומטופחים.
  • בתי קפה מפנקים, מסעדות איכותיות וחיי תרבות ולילה עשירים.

עבור מי שמחפש היום השקעה בברלין, נויקלן היא אחת הבחירות הנבונות ביותר. השינויים המדהימים שעוברים עליה נמצאים בעיצומם ובעיר ענקית שבה כולם רוצים לגור רק במקומות הכי חמים מעמדה ממשיך ועולה. מחירי השכירות עולים בצורה דרמטית, התשואה הפוטנציאלית קבועה וגבוהה והדיירים הפוטנציאליים איכותיים ומבוססים.

השקעה בשווקים בברלין

השקעה בשווקים בברלין

מחירי הדירות לרכישה בנויקלן, למרות הפופופלאריות ההולכת וגוברת, עדיין זולים יותר מבשכונות מבוקשות אחרות כמו פרנצלאור ברג או פרידריכסהיין הסמוכות. חשוב להבין שפער זה, בקצב הנוכחי, ייסגר גם הוא בקרוב. בעתיד הקרוב לא יישאר זכר לנויקלן הזולה והענייה של פעם: רבים מבנייניה הישנים עוברים בימים אלה שיפוצים מקיפים ורבים מתושביה המקוריים נודדים החוצה לשכונות פחות נחשבות. אם תמיד רציתם לקנות דירה בברלין – זאת ההזדמנות שלכם.

יועצי הנדל"ן של קבוצת Inspiration Group ,שמומחיותה היא השקעות בברלין ורכשה בשנים האחרונות כמה וכמה בניינים בנויקלן, יוכלו לסייע לכם להבין את כללי שוק הדירות המקומי. הם יסייעו לכם לבחור את ההשקעה הנכונה ביותר עם היצע נכסים בלוקיישן מצוין, הקרובים לאזורים הכי מבוקשים, בבניינים שעברו חידוש מושקע ובמחירים הוגנים, יחד עם אפשרות לניהול הנכס וטיפול בשוכרים.

רכישת דירה בברלין היא מהשקעות הנדל״ן הטובות, היציבות והבטוחות ביותר שאפשר למצוא היום בעולם – אולם על מנת לעשות זאת כמו שצריך כדאי מאוד להיעזר באנשי מקצוע.

מעודכן לתאריך: מרץ 13, 2022