"רק מי שעשה את הדרך יודע אילו מהבורות עמוקים" | כל משבר הוא הזדמנות יוצאת דופן להשקעות בשוק הנדל"ן

כלכלה הגלובלית יש מחזוריות מעניינת ואחת לזמן מה היא מעמידה את חברות ההשקעה השונות במבחן. כולנו זוכרים את משבר הדוט.קום, את משבר הסאב פריים ועד לא כל כך מזמן את החששות והמשברון של הקורונה, כעת אינפלציה, עליית ריבית וכו'.
בסופו של דבר כשמביטים אחורה ומנתחים את הדברים, מבינים שיש שוני גדול בין המשברים,  התזמון והסיבות השונות, ההשפעה והעוצמה ואפילו דרכי היציאה.
אבל דבר אחד משותף בולט בכולם – תמיד יש צד שסופג ונפגע מהשלכות המשבר, ומולו ניצב הצד שמצליח לחזק ולשפר את מעמדו.
בדומה לכל משבר, גם כעת, כאשר מורגשת ההשפעה הישירה על שווקי הנדל"ן וערכי הנכסים, יווצרו בהתאם לא מעט הזדמנויות ייחודיות בתקופה הקרובה. 

מחלקות הרכש וגיוס ההון עובדות שעות נוספות

שוק נדל"ן מאתגר, מייצר לנו כוח מיקוח חזק לניצול הזדמנויות – אחרי שנים של שוק עולה שהפך לשוק של מוכרים, מתחילים כעת להרגיש את היפוך המגמה וה- "SAY" של הרוכשים נכנס לתמונה.

בתוך סביבת השקעה כזו, נוצרות ההזדמנויות המעניינות, ולחברת השקעות מקצועית ומנוסה הבקיאה בשוק המקומי, יש את היכולת להגיע לאותן הזדמנויות.כאשר ברקע מתרחשים שינויים, ההחלטה להמשיך לנתח ולאתר עסקאות אטרקטיביות ולהמשיך לגייס ולהשקיע בנכסים בברלין היא תוצאה ישירה של ניסיון והתמודדות עם מצבים דומים. חברה שחוותה מצבים כאלו במהלך שנות פעילותה, למעשה רכשה לעצמה כלים המאפשרים לבחון את השוק מנקודת מבט אחרת.
ההסתכלות שלנו היא ארוכת טווח – מה שמסייע לנו לראות את המגמה בבירור ולנוע קדימה באחריות ובביטחון ולאתר את ההזדמנויות הנכונות ביותר בשוק המאתגר.

משקולת הריבית אמנם האטה את עליית המחירים המלווה את שוק הנדל"ן בגרמניה בשנים האחרונות. אך מנגד, אנו עדים לכך שבאזורים מסוימים רגולציה ומאפיינים דמוגרפיים מייצרים התנגדות להשפעות הריבית.

כך לדוגמא – המחסור החמור בפתרונות דיור בברלין צפוי להחריף, קצב התחלות הבנייה נותר נמוך באופן משמעותי בעוד הביקוש נותר יציב ואף התחזק. המשמעות היא שהאצת המחירים בשנים האחרונות אינה רק תוצאה של תנאי מימון נוחים ותיאבון של המשקיעים, כפי שקרה בחלק משווקי הנדל"ן בעולם, אלא צורך אמיתי וחיוני של רבים במציאת פתרונות דיור.

למעשה, המשך גיוסי ההון גם בשלב הנוכחי, מאפשר לנו להגיב בזריזות להזדמנויות מעניינות בשוק ולשים את היד על נכסים איכותיים המגלמים אפסייד משמעותי.

אי ודאות ומשבר מייצרים הזדמנויות להשקעות עם פוטנציאל לתשואה משמעותית

אירועים משמעותיים בשילוב עם אי-וודאות המתרחשים כחלק ממשבר כלכלי, מייצרים סיטואציה מאתגרת בשווקי הנדל"ן השונים, חברות רבות בוחרות לשבת בחיבוק ידיים בסיטואציה המאתגרת – מימון יקר (ריבית גבוהה) ואי וודאות בשווקים הן רק חלק מהסיבות להחלטה.
לעומתן חברות השקעה מנוסות שהתאימו את עצמן ונתחו את המגמות של התקופה, ידעו לנצל בהתאם את ההזדמנויות על-מנת להציף ערך למשקיעים שלהן. 
במהלך שנות פעילותנו, פיתחנו מדיניות השקעה הכוללת הקדשת משאבים משמעותיים לחיזוק הנוכחות שלנו בשוק הגרמני עם התמחות ספציפית בברלין, מה שמאפשר לנו להיות ערוכים ומוכנים לניצול הזדמנויות ההשקעה השונות.

בשורה התחתונה,
חשוב להבין כי עתות משבר מביאות איתן הזדמנויות. משקיעים וגופים ממונפים נאלצים למכור נכסים תחת לחץ, כוח המיקוח שלנו מתחזק ומאפשר לנצל בחוכמה ולהיכנס להשקעות המגלמות אפסייד משמעותי.
קבוצת אינספירשיין נוסדה לפני למעלה מ 13 שנים והייתה מהחברות הראשונות לאפשר למשקיעים בישראל להשקיע בשוק הנדל"ן בגרמניה.
הניסיון והידע שצברנו לאורך הדרך עומדים לזכותנו. האופרציה המקומית שלנו שכוללת בין היתר את מחלקות הרכש וניהול הפרוייקטים, מהוות עבורנו את החוליה החשובה ביותר בשרשרת הערך של ההשקעה וזה מתבטא היטב בתשואות שהנבנו למשקיעינו.

מעודכן לתאריך: מאי 23, 2023