הכלכלה העולמית חטפה מהלומה ועדיין קיימת אי ודאות מסויימת בשווקים, אבל מספר נתונים חשובים שהתפרסמו מאותתים על תחילתה של התאוששות וזה הזמן לגלות הזדמנויות השקעה  שנוצרו בברלין וערים נוספות בגרמניה בעקבות המצב

כשאנו מביטים קדימה לקראת 2024, שוק הנדל"ן למגורים בערים המרכזיות של גרמניה מציג  פוטנציאל גבוה למשקיעים חכמים. על רקע הכלכלה העולמית בכלל והכלכלה הגרמנית בפרט שמתחילות להראות סימנים של התייצבות לאחר תקופה תנודתית, שמנו זרקור על תחום המגורים בגרמניה ובחנו הזדמנויות חדשות לפי הנתונים החדשים. בכתבה זו אנו מציגים בפניכם את האינדיקטורים המרכזיים המצביעים על השינויים, ומצביעים על עתיד מבטיח להשקעות נדל"ן בערי גרמניה כמו ברלין, פרנקפורט, מינכן והמבורג.

  1. גידול אוכלוסייה – העצמת הביקוש

משקיעי נדל"ן יודעים שמגמות של ביקוש-היצע בשוק נתון אינן נבחנות בטווחי זמן של שנה-שנתיים. כדי להבין האם הביקוש צפוי לעלות בעתיד, ובכך ליצור עליית ערך לנכס שלנו, אנחנו צריכים לדעת האם העיר הולכת לגדול מבחינת מספר התושבים בה. גידול אוכלוסייה הוא אבן יסוד להצלחת השקעות נדל"ן.

בגרמניה, המספרים מספרים את הסיפור: אוכלוסיית אזור המטרו של ברלין אמורה לגדול ב-0.08% בשנת 2023, ולהגיע למספר עצום של 3,574,000 תושבים; העיר פרנקפורט תגדל אף יותר, עם גידול צפוי של 0.63% ל-796,000 תושבים; ובמינכן צפויה עלייה של 0.64%, שתגדיל את אוכלוסיית העיר הדרומית ל-1,576,000 תושבים. מגמות הגידול האלה, שמתרחשות אפילו בסביבה של מיתון כלכלי (שלרוב עוצר את ההגירה החיובית) מדגישות את הביקוש שצפוי להיות קבוע לדיור במרכזים עירוניים אלה.

השקעה בברלין

השקעה בברלין

  1. ירידה בבנייה – מחסור בהיצע מזמין הזדמנות

בצד השני של המאזניים, נמצא ההיצע. אוכלוסייה גדלה דורשת בתים ודירות נוספות, אך נכון להיום, הבנייה לא עומדת בקצב.

מכון המחקר IFO (מכון לייבניץ למחקר כלכלי באוניברסיטת מינכן) פירסם דו"ח בקיץ 2023 שצופה ירידה של 32% בבניית דיור חדש ברחבי גרמניה בין 2023 ל-2025, על פי נתונים של אישורי בנייה ותוכניות מתאר עירוניות.

ככל שפעילות הבנייה נכנסת להאטה, ההיצע קטן ביחס לביקוש, וחוסר האיזון בין ביקוש להיצע הולך ומתגבר. מחסור כזה מבשר טובות עבור משקיעים שמחזיקים נכסים מבוקשים, שכן ערכם יכול לעלות בהתאם.

  1. שדרוגי תשתית – חיבור הזדמנויות

עוד נושא שכדאי לשים עליו זרקור בניסיון לאתר השקעה שתצליח בשנים הקרובות, הוא פיתוח תשתיות. ברלין מוכרת כאחת הערים המפותחות בעולם המערבי, וכמטרופולין שמשכן יותר -3 מיליון תושבים, התשתיות בעיר הן ברמה הגבוהה ביותר, כולל מערכת מטרו עצומה, שבילי אופניים, תחנות רכבת לכל אירופה, ועוד.

מכון המחקר Juniper, המתמחה בתחומי הפינטק, הטלקום ושוקי ה-IoT, הכתיר את ברלין כעיר החכמה ביותר באירופה בשנת 2023. לדבריו, העיר מחויבת לחדשנות ולקדמה. כעיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בגרמניה והחמישית בגודלה באירופה, ברלין נהנית מתקציבים משמעותיים שמגיעים מהממשלה הגרמנית, כמו גם מגביית מסים עירוניים.

בנוסף, שדרוג תשתית משמעותי נמצא באופק: התוכניות של חברת הרכבות הגרמנית, DB, לשדרג  את קו המבורג-ברלין. התוכנית כוללות חידוש קטעי מסילה, בניית גשרונים ועוד. שיפורים אלה צפויים לשפר משמעותית את הקישוריות והנגישות בין הערים. השקעות מסוג זה בתשתיות מעודדות צמיחה והערכה פוטנציאלית של ערך הנכס להשקעה באזורים אלה.

  1. צמיחה בכלכלה הגרמנית – זרז לנדל"ן

ברמת המקרו, השקעה נדל"נית טובה תמיד תתרחש בקונטקסט כלכלי חיובי. גרמניה יצאה במהירות מהמשבר של 2008 וכעת מצפים שבהינתן האות תתחיל ההתאוששות ויציאה מהמשבר הכלכלי שפקד את העולם.

למרות עלייה צנועה של 0.2% בתמ"ג ב-2023, התחזית לשנת 2024 טובה יותר. בשנה הבאה צפויה התאוששות לצמיחה של 1.4%, שתונע על ידי התאוששות הצריכה וההשקעות. כך, לפי דו"ח שפורסם מוקדם יותר ב-2023 על ידי המועצה האירופית. כלכלה מתחזקת משפרת את הסיכויים הן לעליית תשואת השכירות והן לעליית ערך הנכס, מה שהופך את העת הנוכחית למתאימה במיוחד להשקעה בשוק הנדל"ן.

השקעה בערי גרמניה היא השקעה נדל"נית טובה

השקעה בערי גרמניה היא השקעה נדל"נית טובה

ניווט עם ניסיון

בעוד שפוטנציאל הרווחים ברור, ניווט בתחום המורכב של השקעות נדל"ן בחו"ל דורש מומחיות. בחירה בחברה בעלת היסטוריה מקצועית עשירה בהשקעות בגרמניה באופן ספציפי היא חשיבות עליונה. גוף מקצועי עם הבנה עמוקה של הניואנסים, החוקים, הרגולציה המקומית, השכונות השונות והמגמות בשוק המקומי – יכול להנחות משקיעים לקראת בחירות אופטימליות ולסייע בהפחתת סיכונים.

התכנסות גורמים כמו גידול אוכלוסייה, ירידה בהתחלות בנייה, שדרוגי תשתיות וצמיחה כלכלית יוצרת אופק חיובי להשקעה בנדל"ן בערים המרכזיות של גרמניה. ברלין, פרנקפורט והמבורג מציעות כעת הזדמנויות ייחודיות למשקיעים לניצול פוטנציאל הצמיחה. אינספריישן גרופ מציעה למשקיעים הזדמנות לעשות צעדים ראשונים בשוק עם יחס סיכון/תשואה אטרקטיבי במיוחד.

חברת אינספריישן מתגאה ברקורד עסקאות של למעלה מ-500 מיליון יורו, ניהול נכסים בהיקף של 200 מיליון יורו ברחבי גרמניה הכוללים כ-70 אלף מ"ר, מהם 65% נכסי מגורים. הניסיון, הקשרים הענפים, הידע הרחב שצברנו, המקצוענות והחושים החדים שלנו מאפשרים לנו לפתוח בפני משקיעי קצה הזדמנויות נדל"ן ייחודיות בברלין ובגרמניה כולה.

מעודכן לתאריך: אוגוסט 28, 2023