צמיחה דו ספרתית

מנתוני ההשקעות ב-2018 עולה כי חלה צמיחה מרשימה הן בתעשיית הבנייה והן בשוק הנכסים הגרמני

נראה שהכלכלה הגלובלית המדשדשת משפיעה בקושי – אם בכלל – על שוק הנדל"ן בגרמניה, הן בפרוייקטים חדשים והן בנכסים מיד שניה.

מנתונים שפורסמו לאחרונה ע"י המשרד הפדרלי לסטטיסטיקה בגרמניה עולה כי בשנת 2018 חברות בניה גרמניות השקיעו 4.7 מיליארד אירו בנכסים קבועים מוחשיים. מדובר בגידול ניכר של 17.4% ביחס לשנה הקודמת. נפח ההשקעות היה הגבוה ביותר זה 24 שנים. גם ב-1995 – על רקע האיחוד הפוליטי בגרמניה – חברות בניה גרמניות השקיעו סכום דומה (בערכים של 2019).

בבסיס ההשקעות עומדת הצמיחה המתמשכת בשוק הנכסים הגרמני. דוח חדש שהתבסס על נתונים מכל 16 המדינות הפדרליות בגרמניה מגלה כי היקף ההשקעות ב-2018 הגיע לשיא של 269 מיליארד אירו שהושקעו ב-990,000 עסקאות. מדובר בגידול של כ-13%.

עיקר הצמיחה היה ברכישת מבני מגורים, בהם הושקעו מעל 180 מיליארד אירו. בעשור האחרון מחירי הדירות בערים גרמניות מרכזיות כגון דירות בברלין, במינכן ובהמבורג כמעט הוכפלו.

נראה כי הצמיחה האיתנה צפויה להימשך, גם אם קצב הגידול יואט.

"אנו צופים את המשך הביקוש הגבוה לנכסי מגורים," אומרת אן בראוטיגם, מנהלת תחומי האנרגיה, הבנייה והטכנולוגיה הסביבתית בחברת Germany Trade and Invest (GTAI). "הגופים המוסדיים בגרמניה לוקחים בחשבון גידול של עד 3.3% בסקטור הבנייה ב-2020. בסקטור צפויה גם זריקת מרץ חדשה בדמות תמיכה של הממשל הגרמני בפיתוח טכנולוגיות חדשות, בייחוד בתחומי בנייה בת-קיימא, דיגיטציה ומחזור פסולת בניין."

Source: Cision

מעודכן לתאריך: פברואר 26, 2020