על פי מחקר של חברת ייעוץ הנדל"ן הבינלאומית Cushman & Wakefield (C&W), היקף העסקאות בנדל"ן מסחרי בגרמניה ברבעון הראשון של 2022 עמד על כ-18.2 מיליארד. זו הייתה ההתחלה החזקה ביותר לשנה מזה עשר שנים והיא כמעט פי שניים מהנתון בשנה הקודמת של 9.5 מיליארד אירו.

סביבת ותנאי המימון

עלויות המימון כיום הן "אחד הנושאים החשובים ביותר בשוק ההשקעות בנדל"ן", אומר אלכסנדר קרופף, ראש תחום שוק ההון ב-Cushman & Wakefield בגרמניה, בשבועות האחרונים".

תנאי המימון השתנו באופן משמעותי עקב עליית עלויות ההון עבור נדל"ן, כך שבחלק מהעסקאות מחירי הרכישה שהוצעו היו גבוהים מדי והעסקאות לא יכלו לצאת לפועל, מאידך, לחץ הנזילות וההשקעות של המשקיעים נותרו גבוהים והאינפלציה העולה מדגישה את האטרקטיביות של נכסים מוחשיים כמו נדל"ן. לפיכך הביקוש צפוי להתמקד  יותר במוצר הליבה.

הלחימה המתמשכת באוקראינה והאינפלציה ממשיכים למשוך משקיעים לתחום הנדל"ן. “כמעט ואין אלטרנטיביות בטוחות להשקעה בשווקים הפיננסיים", כאשר אפשרויות המימון המוגבלות יהוו גורם ממתן גם בשווקים חמים כגון גרמניה וימנעו התפתחויות של מגמות בועתיות.

הסגמנטים השונים

שוק המשרדים עדיין מוביל בקטגוריה עם הביקוש הגבוה ביותר, עם ווליום עסקאות של 9.5 מיליארד אירו,

במקום השני, כמו ברבעון הראשון של 2021, נמצאים נכסים תעשייתיים/לוגיסטיים בהיקף של יותר מ-3.8 מיליארד אירו.

מעט אחריהם נמצאים הנכסים הקמעונאיים ובתי המלון עם ווליום עסקאות של 2.2 מיליארד אירו.

השקעות בינלאומיות

משקיעים כשירים וחברות בינלאומיות תרמו כמעט מחצית מהיקף העסקאות ברבעון הראשון, כ 9 מיליארד יורו, מדובר על פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד.

ההשקעות כללו את רכישת הפורטפוליו הגדול ביותר, ההשתלטות על אלסטריה על ידי ברוקפילד, והן את העסקה הגדולה ביותר של נכס בודד, מכירת ה-Marienturm, בכולן ההון הגיע מחוץ לגרמניה, סימן ברור להתעניינות גלובלית מחודשת בנכסי נדל"ן מסחרי גרמני.

מעודכן לתאריך: יוני 16, 2022